۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

مجید انصاری: باید به مظلومیت امام و خط امام گریست


مجید انصاری: باید به مظلومیت امام و خط امام گریست;: "
دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه امام امروز مظلومترین فرد در جمهوری اسلامی است،گفت:باید به مظلومیت امام و خط امام گریست

به گزارش ایلنا،وی در پاسخ به سوالی در خصوص آرمان‌های مغفول مانده حضرت امام پس از دو دهه از رحلت ایشان با بیان اینکه این آرمان‌ها ثابت و متغیر هستند گفت: هدف اصلی امام از انقلاب این بود که بتوانیم تمامیت اسلام تحقق خارجی ببخشیم و اسلام ابتنای آن بر انسان‌سازی و اخلاق کریمه و کرامت انسانی استوار است.

وی با بیان اینکه در نگاه کلی باید ببینیم که جامعه‌ای که امروز به نام جمهوری اسلامی است آیا اخلاق محور است یا نه، اظهارداشت: با کمال تاسف باید اذعان کنیم موضوع اخلاق اسلامی در جامعه ما به طور جدی آسیب دیده و یا مغفول مانده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین خصوص ادامه داد: اگر اخلاق فردی آسیب ببیند وافرادجامعه دچار بداخلاقی باشند در حوزه‌های مختلف طبعا آن جامعه که متشکل از این افراد است نمی‌تواند اخلاق مدار باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه اخلاق حکومتی اسلام شاخص‌هایی را مشخص کرده و باید ببینیم که آیا این شاخص‌ها در نظام ما وجود دارد یا نه، اظهار داشت: یکی از این شاخصه‌ها، مساله صداقت است در سرفصل گناهان کبیره که در قرآن برای آن وعده عذاب پیش‌بینی شده است دروغ است.

انصاری با طرح این پرسش که باید ببینیم فرهنگ صداقت به‌عنوان فرهنگ نهادینه شدن قطعی آیا در رفتار وگفتار نهادها، دستگاه‌ها ومسوولین هست یا نه، گفت: برای ارزیابی این موضوع می‌توانیم اظهارات یکساله یک مسوول را رصد کنیم و با واقعیت تطبیق دهیم تا ببینیم چقدر با واقعیت منطبق است.

وی تصریح کرد: دروغ الزاما نباید دروغ فردی باشد اگر موسسه‌ای مسوول ارائه آمار است و در یک حوزه‌ای آمار غلط داد دروغ او آمار غلط است.

روح صداقت در تعاملات سیاسی و اجتماعی حاکم نیست

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: احساس می‌کنم آن صداقتی که روح اسلام و روح قرآن به آن تاکید دارد در تعاملات سیاسی و اجتماعی به صورت نسبی حاکم نیست.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه برخورد امام با مسوولینی که مبادرت به ارائه آمار دروغ به مردم می‌کردند و نیز اینکه چقدر امام جایز می‌دانستند که بنا به مصحلت حقایق وآمار به مردم ارائه داده نشود گفت: امام اگر در سخنرانی‌های خود می‌خواستند مطلبی را بگویند اگر برای خودشان یقین نبود می‌گفتند ”آنگونه که گزارش داده اند“ حتی در نامه‌پذیرش قطعنامه حضرت امام کار شجاعانه‌ای و بزرگی انجام داده‌اند و قطعنامه‌ را پذیرفتند و به تعبیر خودشان جام زهر نوشیدند ولی در توجیه این موضوع تاکید کردند ”آن گونه که فرمانده سپاه گفتند و یا آنگونه که مسوولان عالی نظام گزارش دادند“ و هر جا که کمترین شبه‌های داشتند سعی می‌کردند به صورت یک احتمال مطرح کنند نه خبر قطعی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر خبری در روزنامه منتشر می‌شد که مقدار اغراق آمیز بود امام با آن برخورد می‌کردند به ذکر روایتی در این خصوص پرداخت و گفت: زمانی که آمار مربوط به تلفات عراقی‌ها در جنگ در روزنامه‌ها اغراق آمیز گفته می‌شد که امام با این موضوع برخورد کردند.

امام بر صداقت مسوولین و حکومت باید مردم تاکید داشتند

وی با بیان اینکه امام کاملاً بر اینکه مسوولین و حکومت باید با مردم صادق باشند تاکید داشتند، گفت: وقتی یک مقام مسوول و یا یک نهاد به کرات به مردم دروغ بگوید مهمترین عامل بقای یک نظام که اعتماد متقابل است آسیب می‌بیند و این تبدیل به ضد خود می‌شود.

عده‌ای در اموری که بر بیگانگان مکشوف است حقیقت را به مردم نمی‌گویند

انصاری با بیان اینکه متاسفانه گاهی توجیه می‌کنند که دروغ مصلحت آمیز است در توضیح دروغ مصلحت آمیز گفت: دروغ مصلحت آمیز یا تقیه در شرع وجود دارد ولی صدها قید و بند دارد. دروغ و خدعه صرفا در جنگ برای فریب دشمن است ولی متاسفانه امروز عده‌ای با توجیه مصلحت اموری که بر بیگانگان مشکوف است ولی در داخل مصلحت نمی‌بینند واقعیت را ببینند و یا دستگاهی در گزارش بودجه خودش آمار و ارقام صحیح را به این دلیل که شاید به نظام آسیب برسد اعلام نمی‌کنند در حالی که نظام پنداری هر دستگاه یک اشتباه فاحشی است. نظام آنقدر بزرگ است که افراد واشخاص در آن هضم می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه اشکالی ندارد یک قوه در یک نظام نقد شود و یا اینکه رئیس یک قوه محاکمه شود تا اینکه به دلیل مصلحت نظام آن قوه در معرض آسیب دروغگویی قرار بگیرد،گفت: در مقطع فعلی به آمار و ارقامی که از سوی دستگاه‌های مختلف و مسوولین ارائه می‌شود احتمال چندانی وجود ندارد.

خلافی‌گویی اکنون نهادینه شده است

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: من به دلیل اینکه با آمار و ارقام بودجه در کشور سرکار داشته ام و به آن علاقمند هستم هر زمانی که آمار و ارقام بودجه را می‌شنوم متاسف می‌شوم که چرا خلاف گویی می‌شود و خلافی‌گویی اکنون نهادینه شده است.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز در بخش دیگر از این گفت‌‌وگو به حرمت اشخاص در جامعه اسلامی اشاره می‌کرده و گفت: اکنون حرمت اشخاص و مومن که بالاتر از کعبه است به راحتی شکسته می‌شود و به اشخاص تهمت و افترا زده می‌شود در حالی که امام می‌خواست جامعه ایرانی احساس کنند همه اعضای یک خانواده هستند حتی غیر مسلمانان هم باید از حقوق انسانی برابر برخوردار باشند.

امام به شدت از حذف‌ها و قلع و قمع‌ها گروهی و باندی در دستگاه‌ها ناراحت بودند

وی تصریح کرد: امام به شدت از حذف‌ها و قلع و قمع‌ها گروهی، باندی در دستگاه‌ها ناراحت بودند و سعی می‌کردند نگذارند جریانی حذف شود چون حذف یک جریان و افراد محترم و توانای یک گروه هم آسیب به آنها می‌زند و هم به کشور صدمه وارد می‌کند.

حذف سیاسی افراد از مسوولیت‌ها به اوج خود رسیده است

انصاری با بیان این اعتقاد که اکنون بداخلاقی به اوج خود رسیده است گفت: در مقطع فعلی حذف سیاسی افراد از مسوولیت‌ها به اوج خود رسیده است و به همین دلیل آسیب جدی به کشور وارد شده است.

وی با بیان اینکه قرار بود نظام جمهوری اسلامی نظامی باشد که اگر هر کسی از بیرون به کشور ما آمد ببیند یک سروگردن این نظام و مردم و مسوولان با جامعه جهانی فرق دارند و جلوتر هستند، ‌اظهار داشت: اگر در کشورهای اروپایی با یک دروغ و تهمت نخست وزیر ساقط می‌شود در ایران باید خیلی شدیدتر از آن را ببینیم ولی متاسفانه بداخلاقی نهادینه شده است.

کینه و خصومت بین گروه‌های اجتماعی نهادینه شده است

عضو ارشد روحانیون مبارز ادامه داد: آن چیزی که اکنون در آستانه رحلت امام باید به ایشان تسلیت گفت این است که در جامعه‌ای که ایشان ساخته‌اند اکنون تفاوت زیادی با راه امام دارد. نهادینه شدن کینه و خصومت بین گروه‌های اجتماعی و تشکیل هسته‌های خشونت طلب و بدگفتار که به نام دین و به دفاع از انقلاب کانون‌هایی خشونت طلب را ایجاد کرده‌اند موجب نگرانی است.

انصاری هشدار داد: بذر بدبینی توام با “خود حق پنداری” و خشونت، ثمرات تلخی را به بار می‌آورد که کمترین آن بروز و ظهور گروههایی شبیه فرقان و خوارج خواهد بود.

رسانه‌هایی را سراغ دارم که با علم و آگاهی دروغ جعل می‌کنند

وی با بیان اینکه متاسفانه اکنون حرمت و حقوق انسانی افراد شکسته شده است گفت: من رسانه‌هایی را سراغ دارم که با علم و آگاهی دروغ جعل می‌کنند تا واکنش جناح رقیب را بفهمند بعضی از رسانه‌هایی که مرتبط با نهادهایی هستند و باید خود پیشتاز حفظ ارزش‌ها باشند کارشان جعل خبر علیه نیروها، گروه‌ها و شخصیت‌های درون انقلاب است من روزی نیست که از جریانات نبینم به خصوص علیه مجمع روحانیون مبارز و تاسف بارتر اینکه به این جریان جایزه‌ هم داده می‌شود.

انصاری در پاسخ به سوالی در خصوص علت سکوت اصلاح‌طلبان در برابر به گفته وی دروغ پردازی جناح رقیب و رسانه‌های آنها، گفت: ما سکوتی نکرده‌ایم، یکی از بی‌عدالتی‌ها ناهمسانی صحنه‌ها و عرصه‌های امکانات است.

وی ادامه داد: در جامعه پویای انقلاب همه افراد باید بتوانند نظرات خود را بگویند و اگر مورد اتهام قرار گرفتند از خودشان دفاع کنند در حالی که اکنون این ابزار در اختیار اصلاح‌طلبان وجود ندارد.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز به هجمه‌های اخیر علیه آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها اشاره کرد و گفت: آیت الله موسوی خوئینی‌ها اکنون مورد ظالمانه‌ترین تهمت‌ها و دروغ‌ها از سوی برخی از نهادهای رسمی حکومت و رسانه‌های مرتبط با آنها قرار دارد و ایشان از این موضوع شکایت کرده‌اند ولی به شکایت ایشان رسیدگی نشده است.

وی با بیان اینکه ما ابزار اطلاع رسانی دربرابر موج هجمه‌هایی که می‌شود نداریم گفت: متاسفانه اکنون بولتن سازان فعال شده‌اند و از طریق اموال عمومی مبادرت به انتشارات مطالب دروغ علیه شخصیت‌های باسابقه نظام می‌کنند.

انصاری در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد رسانه‌های بیگانه و نیز صداوسیما در قبال حضرت امام،گفت: امام امروز مظلومترین فرد در جمهوری اسلامی است از این جهت که عده‌ای در داخل سوداگرایانه برای توجیه کارهای خودشان با برداشت ابزاری و سطحی از سخنان مبادرت به این اقدام می‌کنند و این عمل بزرگ‌ترین ضربه را به امام می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های بیگانه هم این فرصت را مغتنم شمرده و به اندیشه‌های امام حمله می‌کنند صدای آمریکا بزرگ‌ترین دشمن خود را امام می‌دانسته و می‌داند و از صدای آمریکا انتظار نداریم که از امام تعریف کند و اگر هم تعریف کند حتما مرتبط با مصالح خودشان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در ماه‌های اخیر رسانه‌های بیگانه فرصت طلبانه برخی ناهنجاری‌های موجود را بلافاصله شبیه‌سازی می‌کنند گفت: وظیفه جوانان است که امام را مانند پیغمبر اکرم جامع و کامل بشناسند.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو با بیان اینکه اکنون برخورد با مردم از سوی برخی نهادها و دستگاه‌ها تحکم آمیز و تحقیر آمیز است به ذکر مثالی در این خصوص پرداخت و گفت: وقتی مساله امنیت اجتماعی و عفت عمومی که هیچ انسان با شرفی نمی‌تواند با اصل آن مخالفت کنند، مطرح می‌شود اما به بهانه این موضوع برخوردهای تحکم آمیز با افراد واشخاص صورت می‌گیرد واین برخوردها خود باعث تشدید ناهنجاری‌ها می‌شود.

انصاری در خصوص مساله حجاب گفت: اکنون در بعضی از کشورها مانند ترکیه، لبنان ومالزی که رژیم‌های آنها ادعای اسلامی ندارند واین قوانین سخت گیرانه هم در آنجا حاکم نیست اما در کل گرایش به حجاب و به اسلام روز افزون شده است این سوال جدی باید در بین مسوولان ذیربط ایجاد شده باشد که طبق گفته خودشان گرایش به بدحجابی در کشورما روزافزون است.

وی ادامه داد: اگر مردم صداقت را دربرخورد با ناهنجاری‌ها ببینند با متوالیان امر همکاری می‌کنند وقتی دیده می‌شود که در دولت اقای خاتمی که مظاهر ناهنجاری به مراتب کمتر از حال حاضر بود هر روز کفن پوشان راه می‌افتادند و سخنرانان نماز جمعه علیه شخص آقای خاتمی سخن می‌گفتند ولی طی سالیان اخیر که این ناهنجاری‌ها تشدید شده است دیگر از کفن پوشان خبری نیست به همین دلیل مردم احساس می‌کنند مساله حجاب هم کمرنگ و پررنگ بودنش متناسب با مصلحت سیاسی است نه یک ارزش اسلامی و این باعث بی‌اعتمادی در بین جوانان می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه برخورد امام با ناهنجاری‌ها و برخوردهایی که در این خصوص با مردم می‌شد نیز گفت: در زمان حیات حضرت امام هم برخی گروه‌های خودسر وجود داشتند ولی رفتار امام را اگر شاخص قرار دهیم فرمان هشت ماده‌ای ایشان است.

وی یادآور شد: اینکه گفته می‌شوددر زمان امام گیس می‌بریدند وبا تیغ موکت بری لباس‌های جوانان را پاره می‌کردند یک دروغ محض است.

انصاری در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه برخورد امام با گروه‌های خودسر با ذکر روایتی گفت: در زمانی که ناطق نوری وزیر کشور بودند به امام خبردادند که افراد خودسر با جوانان برخورد می‌کنند امام به ایشان (ناطق نوری) ماموریت دادند که با این افراد برخورد کنند و آقای ناطق هم محکم با این افراد برخورد کرد و این حتی باعث شد که این گروه‌های خودسر علیه آقای ناطق شروع به جو‌سازی کنند.

امام به شدت با تجسس در زندگی مردم برخورد می‌کردند

وی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای امام و زمان صادر شدن این فرمان نیز گفت: امام به شدت با تجسس در زندگی مردم برخورد می‌کردند و به همین دلیل مبادرت به صدور فرمان هشت ماده‌ای کردند و حتی تاکید داشتند اگر به منزل منافقین و تروریست‌ها می‌روید غیر از موضوع جرم اگر به موارد دیگری مانند مواد مخدر و آلات لهو و لعب برخورد کردید حق ندارید به این موارد کاری داشته باشید.

انصاری به ذکر مثالی در این خصوص پرداخت و گفت: ‌زمانی به امام خبر دادند که به صورت محدود شنود گذاشته می‌شود که امام آن فردی را که مبادرت به این کار کرده بود احضار کرده و به شدت با او برخورد کرد.

خروج از اعتدال و تندرویی‌ها را بزرگ‌ترین بداخلاقی و آسیب برای جامعه می‌دانم

وی با بیان اینکه امام فرد متعادلی بودند و براساس دین عدالت و اعتدال حرکت می‌کردند، گفت: من امروز خروج از اعتدال و تندرویی‌ها را بزرگ‌ترین بداخلاقی و آسیب برای جامعه می‌دانم. متاسفانه برخی افراد با شستشوی مغزی جوانان آنها را وارد به برخی حرکات می‌کنند که خارج از اعتدال است.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای احساس می‌کنند هر کسی که را نمی‌پسندند باید زندگی را بر او جهنم کنند، اظهار داشت: من یقین دارم اگر حضرت امام در قید حیاط بودند یک لحظه هم در برابر این ناهنجاری‌ها سکوت نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه آنچه که امام می‌خواست یک جامعه اخلاق مدار بود که در راس جامعه مومنین با هم مهربان باشند و از موضع رحمت با هم برخورد کنند گفت: امام می‌خواست چتر جمهوری اسلامی آنچنان گسترش پیدا کند که زیر این چتر هر کس به نام ایران احساس امنیت کامل داشته باشد.

باید به مظلومیت امام و خط امام گریست

انصاری با تاکید برا ینکه باید به مظلومیت امام و خط امام گریست گفت: من فکر می‌کنم مظلوم‌تر از شخص امام ولایت فقیه‌ای است که ایشان بنیان گذاشته است و من براساس مطالعاتی که در حوزه ولایت فقیه دارم معتقدم که نظریه ولایت فقیه که امام مطرح کرده بودند می‌تواند یک الگوی مدیریتی مناسبی باشد که هم با دموکراسی و مردم سالاری سازگار بوده و هم متولی اجرای احکام اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه اکنون اصل ولایت فقیه به شدت آسیب دیده است، گفت: این آسیب بیش از آنکه از سوی صدای آمریکا، منافقین و دشمنان باشد بیشتر از سوی برخی از حامیان نادان صورت می‌گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین خصوص ادامه داد: بخشی از آسیب‌هایی که به ولایت فقیه وارد می‌شود براساس سوء عملکرد دستگاه‌ها و نهادهایی است که بعضا مستقیم و یا غیر مستقیم مرتبط با ولایت فقیه هستند.

وی با بیان اینکه برخی افرادی که اطلاع دقیقی از ساختار قانون اساسی ندارند در تفسیرهای نادرست خود اصول دیگر قانون اساسی را تحت الشعاع اصل ولایت فقیه قرار می‌دهند گفت: این افراد ولایت فقیه را به گونه‌ای تعریف می‌کنند که گویا در برابر حقوق اساسی مردم قرار دارد و به جایی آنکه این اصل را به‌عنوان مقوم دموکراسی معرفی کنند مقابل دموکراسی قرار می‌دهند.

انصاری با اشاره به عملکرد یکی از روزنامه‌های مرتبط با دولت گفت: ضربه‌ای که یکی از روزنامه‌های مدعی پیروی از ولایت فقیه به این اصل زده است ضربه جبران ناپذیری است.

عملکرد شورای نگهبان به ولایت فقیه آسیب رسانده است

وی با اشاره به عملکرد شورای نگهبان با بیان اینکه اگر این نهاد وجودنداشت ممکن بود قانون اساسی و هم اسلام از بین برود گفت: اما عملکرد شورای نگهبان به گونه‌ای بوده است که به اصل ولایت فقیه ضربه زده است اگر نهادی که به وسیله امام تاسیس شده خودش پیشتاز می‌شود و وصیت نامه امام را زیر پا می‌گذارد طبیعتا این کار به ولایت فقیه آسیب می‌زند.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارزه با بیان اینکه جریان حاکم در عمل نشان داده است که معتقد به پیروی از ولایت فقیه نیست به ذکر مثالی در این خصوص پرداخت و گفت: در حالی که در برخی از انتصابات نظر رهبری چیز دیگری بود ولی آقایان راه خود را رفتند.

انصاری تصریح کرد: برنامه چهارم توسعه که با سیاست رهبری تنظیم شده بود از سوی آقایان سیاست‌های آمریکایی نام گرفت و این بزرگ‌ترین توهین به رهبری بود و اگر هم به ادعای آقایان این گونه بود طی چهار سال فرصت داشتند که طی یک اصلاحیه جایگزین برنامه چهارم را به مجلس بدهند ولی عملا برنامه چهارم را زیر پا گذاشتند.

آماده مناظره با مدعیان پیروی از ولایت فقیه هستم

وی با طرح این پرسش که این چه پایبندی به ولایت فقیه است که در عمل کار خودشان را می‌کنند و فقط برای برخورد با مخالفین خود پشت سر ولایت فقیه سنگر می‌گیرند. گفت: من حاضرم از دید فردی که معتقد به ولایت فقیه است در یک مناظره مستقیم تلویزیونی با هر کسی که آقایان تعیین کنند- که البته باید اهل منطق باشد- ثابت کنم که جریان مدعی حمایت از ولایت فقیه به این اصل ضربه زده است نه جریان اصلاحات.
"