۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

سید حسن خمینی: امروز در این سرزمین کسانی هستند که از بردن نام خمینی وحشت دارند


نوه بنیانگذار انقلاب گفت:امروز در این سرزمین کسانی هستند که از بردن نام خمینی وحشت دارند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در جلسه مشترک مسوولین ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) و شهرداران مناطق ۲۰ گانه تهران با حضور دکتر محمد قالیباف و مهندس مهدی چمران صبح امروز در حرم مطهر برگزار شد، گفت: شاید حضور من در چنین جلسه‌ای خارج از عرف متعارف باشد اما احساس کردم زحمات چند ساله شهرداری تهران مستلزم این است که من از نزدیک خدمت برادران عزیز شهرداری بخصوص برادرمان جناب آقای دکتر قالیباف باشم و از تلاش‌های کمی و کیفی این مجموعه در حوزه‌های مختلف تقدیر کنم. شهرداری بهترین ارگانی است که که در ستاد بزرگداشت امام سهیم است.

وی با یادآوری خاطراتی از امام خمینی به نقل از حاج سیداحمدآقا گفت: امام به قول ابوی ما اگر آب هم به دست فرزندانش می داد، بخاطر خدا بود. توسل و توکل امام به خدا و عنایتی که خداوند در حق امام داشت، نکته‌ای است که اگر به درستی تحلیل نکنیم اما را نشناخته‌ایم.

یادگار امام اظهار داشت: خیلی ها می‌آیند و می‌روند و یادی از آنان باقی نمی‌ماند اما امام ماندگار است آنچه امام را از رهبران دیگر متمایز می کند، این است که امام گامی برنمی‌داشت جز اینکه قبل و بعد و همراه آن گام،‌خداوند را می دید.

سید حسن خمینی ادامه داد: همین خداباوری امام باعث شد که آن کسانی که در دنیا به خدا نزدیک بودند از یاد و نام او به عشق و وجد می‌آمدند و کسانی که در دلشان مرض بود از نام او می ترسیدند. امروز هم در این سرزمین کسانی هستند که از بردن نام خمینی وحشت دارند.

وی افزود: اینها جز بغض و کینه نسبت به امام چیز دیگری نیست. در برابر بغض و کینه‌ها، محبت و علاقه ای خداوند در دل‌های مومنین نسبت به امام قرار داد که هنوز و همیشه ادامه دارد و خواهد داشت.

یادگار امام به شجاعت امام اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌هایی که خداوند به امام ارزانی داشت، شجاعت او بود. امروزه خیلی‌ها امام امام می‌کنند اما آن روزهایی که به زبان آوردن اسم خمینی به مثابه مصاف با چوب و چماق و درفش بود، تنها یاران و نزدیکان امام ایستادند.

وی افزود: ابوی می گفت، زمانی که امام را تبعید کردند و همه رفتند من در قم تنها بودم صبح تا شب می گذشت و هیچکس در خانه امام را نمی زد. ابوی ما از غربت و تنهایی آن روزها حرف‌های زیادی می‌گفت. بر اهل بیت امام آن روزها بسیار سخت گذشت. اما صبری که اما بواسطه دینداری داشت باعث شد امام آن روزهای سخت را تحمل کند.

نوه بنیانگذار انقلاب تاکید کرد: باید سعی کنید تلاش‌هایی که مسیر بزرگداشت امام انجام می‌د‌هید با قصد قربت انجام گیرد. انسان می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد که علاوه بر منافع مادی و شخصی، مزدش را فردای قیامت از خداوند بستاند.

وی به اهمیت بزرگداشت امام پرداخت و گفت: تذکار امام در جامعه ما،‌ تذکار سیدالشهدا است. بزرگداشت امام، بزرگداشت ارزشهای اسلامی است که خداوند سالیان سال آن را در جامعه نگه داشته و خواهد داشت.

سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: ما هم می‌توانیم مانند امام هر اقدامی را با قصد قربت انجام بدهیم کسانی که اینگونه عمل می‌کنند دلهای آرامی دارند. الا بذکرالله تطمئن القلوب یک واقعیت است. اینکه باور کنیم یک قانون قدرت مطلق است و بقیه هیچ هستند انسان آرام می‌شود. وقتی کسی با خداوند معامله می‌کند دیگر دست خود را به سوی زید و عمرو دراز نمی‌کند.
"