۱۳۸۹ خرداد ۲۶, چهارشنبه

دلجویی آیات مظاهری و محقق داماد از سید حسن خمینی

رئیس حوزه علمیه اصفهان با ابراز تاسف از حادثه خلاف شرع و اخلاقی که درمراسم سالروز رحلت امام راحل (قدس سره)اتفاق افتاد گفت:این حادثه تاسف بار،آن هم درچنان مراسم عظیمی نه تنها جسارت به یادگار امام،بلکه اهانت به حضرت امام و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و همه ما باید به این جنبه حادثه توجه کنیم و برای جبران و اصلاح آن تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا،به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله مظاهری ،‌وی انجام اینگونه اقدامات خلاف شرع و اخلاق را زمینه‌ای برای گسترش بی اخلاقی‌ها درفضای سیاسی کشورو درنتیجه خشنودی دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی و یاس و نگرانی دوستان این نظام و با ناراحتی روح مطهر امام راحل دانست و تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی شجره طبیه‌ای است که وظیفه خطیر همگان درجهت تقویت و اعتلای آن است و اینگونه اقدامات که از سوی افراد اندک و معدودی انجام می‌‌پذیرد بی‌تردید موجب ضرر و زیان به این شجره طیبه می‌باشد و زیان بزرگی به شمارمی‌رود.

آیت الله مظاهری درپایان سخنان خود حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن خمینی را به شرح صدر و توکل به خداوند متعال و دعا و توجه فراخوانده و گفت:همه آشنایان با بیت امام راحل(ره)و از جمله مراجع تقلید جنابعالی را به عنوان شخصیتی وزین،عالم و متدین می‌شناسند وشما را افتخار این بیت شریف و از امیدهای آینده حوزه علمیه می‌دانند و از این جهت چنین اتفاقات تلخی اگر چه باعث رشد و نفوذ بیشتر شخصیت شما خواهد بود اما باید برای ادای شکر الهی همه ما و شما به پیشگاه خداوند متعال دعا کنیم و از امام بزرگوار نیز بخواهیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ازآسیب‌ها و آفت‌ها خصوصا از بد اخلاقی‌ها حفظ و صیانت گردد.

همچنین آیت‌الله محقق داماد از اساتید بزرگ حوزه علیمه قم در پی حادثه تلخ روز ۱۴ خرداد گذشته در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) ،‌دوشنبه شب با حضور در منزل حاج سید حسن خمینی از وی دلجویی کرد.

آیت‌الله محقق داماد در این دیدار ضمن ابراز انزجار از حرکت جاهلانه جمعی اندک در حرم مطهر حضرت امام (ره)در روز ۱۴ خرداد از توهین‌های صورت گرفته به وی‌ ابراز تاسف و تاثر کرد.

وی ضمن تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی ابراز اطمینان کرد که این امور جز عزت برای بیت امام به ازمغان نخواهد آورد.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید حسن خمینی بیش از ۱۲ سال در دروس خارج فقه و اصول معظم له استفاده برده است.

"