۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

خاطره ای از آقای دانشجو


درخبرها خوندم که وزیر علوم دولت احمدینژاد یعنی جناب کامران دانشجو از لزوم باخاک یکسان کردن دانشگاههایی که فاقد مشخصه های مورد نظر ایشون هستند سخن رانده بودند.بماند که ایشون در عمل چقدر به پارامترهای مورداشاره شون معتقد وعامل بوده وهستند و مسئله صحت مدرک ایشون و جناب رحیمی و مرحوم کردان خود محک جالبی از صداقت اصحاب دولت میباشد. بلافاصله یاد خاطره ای از برادر ایشون یعنی خسرو دانشجو افتادم.همونکه در جایگاه ریاست دانشگاه تربیت مدرس حکم اخراج دکتر بهشتی و بهزادیان نژاد رو بخاطر تعلق خاطر به مهندس موسوی صادر کرد.سال 73 بود و من مشغول کار بر روی تز فوق لیسانسم بودم،آنزمان خسرو دانشجو رییس مرکز تحقیقات مسکن بود و مرکز هم نرم افزار NISA IIرو به قیمت چند میلیون خریداری کرده بود.این نرم افزار قابلیت تحلیل غیر خطی سازه ها رو داشت و حتی دانشگاههای معتبری چون شریف و تهران هم آنرا نداشتند. چند کامپیوتر پنتیوم تری هم که تازه آمده بود جهت اجرای این نرم افزار خریداری کرده بودند.منهم جهت بخشی از تحقیقاتم نیاز به استفاده بمدت چند دقیقه از این نرم افزار داشتم. با راهنمایی استاد راهنمایم که ایشان هم در مرکز تحقیقات مسکن بودند به دفتر دکتر دانشجو رفته و درخواست خود را مبنی از استفاده چند دقیقه ای از این نرم افزار عنوان نمودم .فکر میکنید پاسخ ایشان به این درخواست چه بود؟ گفتند که این نرم افزار خریداری شده تا یکی از دانشجویان دکتر دانشجو بر روی پروژه ای تحقیقاتی به سفارش بانک صادرات جهت آنالیز غیر خطی ساختمان مرکزی بانک صادرات (برج سپهر) واقع در خیابان سمیه تهران از آن استفاده کنند(مشخصات دقیق پروژه را گفتم که نتوانند تکذیب کنند).یعنی استفاده اختصاصی از امکانات یک مرکز تحقیقاتی در جهت مقاصد شخصی و جلو گیری از استفاده سایر محققین از منابع ملی جهت تحقیقات.البته خاطرات دیگری هم از افراد دیگری از عمله اکره دولت کودتا دارم که در موقع مقتضی ذکر خواهم کرد.

۶ نظر:

عاطفه سادات گفت...

سلام .
چه خوبه كه هستيد هنوز !!!

ما به بسيج مديونيم !
و الان وقتشه كه كنار هم سبز باشيم !

Unknown گفت...

سلام، ما تا نبرندمون هستیم !!!
متاسفانه با مصادره بسیج توسط کودتاگران بسیجیان واقعی خون دل میخورند. اما اوضاع اینچنین نمیپاید وسحر نزدیک است.

tania گفت...

ba eftekhar link shodin
be omidde azadi doste man

رومینا گفت...

سلام آقای مهندس
خیلی خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم !
نوشته ی جالبی بود . آقایونی که معلوم نیست با چه مدرکی وارد پست های مهم دولتی شدن , برای بچه های دانشجو و کسانی که به قول معروف آینده سازان فردا خواهند بود نقشه می کشند !
نمی دونم جای تاسف داره یا خوشحالی ... .
به هر حال از آشنایی با شما خوشحالم !
با تبادل لینک موافقید ؟؟

غزل گفت...

سلام دوست عزیزم ممنون که منو لینک کردید ولی من کمی با شما مخالفم . من هیچوقت عاشق خمینی نبوده و نیستم و اصلا قبولش ندارم . وفکر میکنم بزرگترین خیانت به اسلام رو خمینی کرد.

Unknown گفت...

به غزل: مهم قبول داشتن ونداشتن افراد نیست بلکه احترام به عقاید دیگران و نقد بدون توهین عقاید و رفتارهاست. در مورد امام خمینی هم من اعتقاد به صداقت،حقانیت وپاکی این مرد بزرگ الهی داشته ودارم ورفتار غلط حاکمان پس از ایشانرا نافی حقانیت امام نمیدانم.