۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با خانواده قربانیان کهریزک: از تقصیر مسببان اصلی نگذرید

تحول سبز: آیت الله جوادی آملی خطاب به اولیای دم کشته شدگان کهزیزک در حوادث پس از انتخابات، گفت: عفو خوب است اما نباید از مسئولان قضایی این اتفاق گذشت، مظلوم واقع نشدن هنر است.

به گزارش فردانیوز، والدین محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی فر در دیدار با آیت الله جوادی آملی از گذشت خود در خصوص قصاص نفس در پرونده فرزندان شان سخن گفتند.

در پی پیشنهاد بخشش دو افسر نگهبان نیروی انتظامی که عامل قتل در پرونده جنایات کهریزک شناخته و به قصاص نفس محکوم شده بودند، آیت الله جوادی آملی ضمن استقبال از چنین تصمیمی، عفو را از زکات قدرت برشمرد و در عین حال بر پیگیری مجازات عاملان اصلی این اتفاق تاکید کرد.

آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار که چندی قبل در منزل وی صورت گرفت، در سخنانی کوتاه پنج اصل مهم را به خانواده‌های قربانیان کهریزک یادآور شد که مهم‌ترین آن‌ها اهمیت پیگیری محکومیت عاملان اصلی واقعه کهریزک بود.

وی اصل اول را سنگینی داغ فراق برای همه بالاخص پدر و مادر قربانیان دانسته و در عین حال بر اصل اسلامی قصاص تاکید کرد.

آیت‌الله جوادی آملی هم‌چنین اصل سوم را عفو مجرمان و متهمان کوچک و دون‌پایه این پرونده دانست و تاکید کرد ثواب این گذشت بزرگ به روح قربانیان خواهد رسید.

ایشان اصل چهارم را لزوم پیگیری برای برخورد دستگاه قضا با مسببان اصلی این حادثه دانست و با تاکید بر لزوم تعلیق و تحدید این افراد افزود: نگذارید چنین کسانی که با آبروی روحانیت بازی کرده‌اند بر سر کار باشند.

وی با اشاره به زحمات زیاد روحانیت شیعه و مردم برای تحقق حکومت دینی تاکید کرد: اگر چنانچه این‌ها(مسببان اصلی فاجعه) سر کار باشند، علاقه مردم به نظام کم می‌شود. این نظام به آسانی بدست نیامده است، هزار سال زحمت و تلاش و کوشش شده تا این نظام به ثمر نشسته است. این‌ها با آبروی هزارساله روحانیت در ایران بازی کرده‌اند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان این نکته که خونهای پاک زیادی ریخته شده تا این نظام شکل بگیرد افزود: من یادم هست، وقتی تاریخ جنگ به ۲۰۰۰ روز رسید روزنامه های سراسری آن‌روز نوشتند که هزار روحانی شربت شهادت نوشیدند. یعنی یک روز در میان یک روحانی اعم از طلبه نوجوان یا پیر مرد کهنسال برای دفاع از این انقلاب و نظام به شهادت رسیده است. دیگر اقشار جامعه هم به همین نسبت زحمت کشیده‌اند.

وی ادامه داد: الان هم اگر یک دیوانه ای دیوانگی کند و به سمت ایران حمله کند اول کسی که آماده شهادت است همین روحانیت است. این که می بینید بیگانه هرگز به خود اجازه تجاوز به این آب وخاک نمی‌دهد، این است که این ملت بیدارند.

این مرجع تقلید شیعه در پایان افزود: مصلحت نیست که کسانی در این نظام روی کار باشند که برای مردم مشکلاتی ایجاد کنند، این مصلحت نیست از آنها(مسببان قضایی فاجعه کهریزک) نگذرید.

هیچ نظری موجود نیست: