۱۳۸۹ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

عبدالله نوری در دیدار با مهدی کروبی : این بود مدینه فاضله ای که نویدش داده میشد و این همان حکومت عدل علوی است؟ + گزارش تصویری

تحول سبز: عبدالله نوری به اتفاق خانواده خود با حضور در منزل مهدی کروبی با وی و خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تحول سبز، در این دیدار عبدالله نوری پس از مشاهده صحنه های تکان دهنده و خسارت های وارده به منزل مهدی کروبی و پس شنیدن شرح حوادث و وقایع تلخ روزهای گذشته از زبان مهدی کروبی و نیز همسر وی فاطمه کروبی پیرامون هتاکی ها، اهانت ها و نهاجم های صورت گرفته، ضمن ابراز تاسف شدید از این اتفاق ناگوار و محکوم کردن این گونه حرکات خودسرانه اظهار داشت:

چنین حوادث تلخ و تکان دهنده ایی را در قبل از انقلاب هم به یاد ندارم که به تعبیر متولیان امور عده ای خودسر مجال بیابند طی چند شبانه روز در محله ای از پایتخت که نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی حضور دارند دست به یک چنین رفتاری بزنند و حکومت هم در خوشبینانه ترین تحلیل از مقابله با آنها به هر دلیل معذور باشد. وی اضافه کرد: چگونه است در شب های قدر برای کنترل جلسات محدود و حتی خانگی توسط منتقدین نیروی امنیتی و انتظامی گسیل میشود ولی برای کنترل و برخورد با نیروهای لباس شخصی و به اصطلاح خودسر اقدامی مشاهده نمی شود؟

آیا منتقدین هم به اندازه نیروهای به اصطلاح خودسر می توانند در یک تجمع مسالمت آمیز اعتراض خود را نسبت به عملکرد همین نیروها بیان کنند یا چون خودسر نیستند باید سرکوب شوند؟

آیاتا کنون دستگاه قضایی با این نیروهای به اصطلاح خودسر که سالهاست حادثه آفرینی میکنند برخورد کرده است؟

عبدالله نوری افزود: خوب است از صد ها زندان رفته دوران انقلاب و خانواده های آنان که رو در روی حکومت ایستاده بودند و در این مسیر سختی ها، زندان ها، شکنجه ها و تبعید ها را تحمل می کردند پرسیده شود که آیا با شما و خانواده شما در بیرون زندان و در محیط خانوادگی چنین رفتارهای غیر انسانی و غیر شرعی می شد؟ البته خاطرات اکثر این مبارزان مکتوب است و چنین حوادثی در آنها بیان نشده است.

حتی از خانواده هایی که فرزندانشان به جرم اقدام مسلحانه بر ضد رژیم اعدام شدند سئوال شود که آیا با آنها اینگونه رفتارهایی صورت پذیرفته است؟

آیا به یاد دارند که به دیوار منزل شان توسط هر کس و یا هر گروهی نوشته شده باشد طویله فلانی؟

این بود مدینه فاضله ای که نویدش داده میشد و این همان حکومت عدل علوی است که با این رفتارها به جهانیان معرفی می شود؟ این است نمونه ای از حکومت دینی که مهدی موعود جهانیش خواهد کرد؟ به کجا می رویم؟ ما را چه شده است؟ مدعیان پیروی از علی (ع) (هم او که به اطرافیان خود سفارش قاتلش را میکند) در ایام شهادت او به نام علی و دین علی چه می کنند؟

آیا حکومت از این رفتارها نمی تواند جلو گیری کند؟ اگر حاکمیت واقعا مخالف این حرکت های غیر انسانی است با آن برخورد کند تا به همکاری و همنوائی با مهاجمان متهم نشود.

عبدالله نوری در ادامه گفت: با چه بیان و گفتاری می توان حکومت را قانع کرد که بسیاری از منتقدان اگر بیش از آنها دلسوز این آب و خاک و دین و آیین نباشند کمتر ازآنها نیستند ولی مثل حکومت فکر نمیکنند و صلاح و فساد حکومت را به گونه ای دیگر می دانند؟ و این هم جرم نیست و با رفتار خشن، تهدید و ارعاب هم در مواضع منتقدان تردید و تغییری حاصل نمی شود.

از آقایان مسئول سئوال میکنم رفتاری که در ۱۴ خرداد در مرقد امام نسبت به نوه گرانقدر امام شد و یا رفتاری که با بیت آیت الله صانعی شد و یا اتفاقات و حوادث تلخ همین چند روزه اخیر نسبت به یار دیرین انقلاب و امام جناب آقای کروبی و بیت ایشان شد و یا برخوردهائی که درشیراز با شخصیت محترم و محبوبی مثل آیت الله دستغیب شد و موارد مشابه فراوان دیگر، آیا به نفع نظام و حکومت تمام شد؟ آیا برخوردها و هتاکی هایی که نسبت به مرحوم آیت الله العظمی منتظری و بیت ایشان روا شد در نهایت به نفع نظام و حکومت تمام شد؟ جا دارد همه بدانند جمع بندی حکومت از عملکرد گذشته خودش چیست؟ آیا حاکمیت هنوز هم فکر میکند رفتار و عملکرد گذشته آن ها درست بوده و نتیجه مفید برای پایداری حکومتشان گرفته اند و یا معتقد هستند شاید بهتر هم می توانسته اند عمل کنند و با هزینه کمتری سود بیشتری ببرند؟

در اینجا راجع به انتخابات و حوادث پس از آن صحبتی نمی کنم ولی در یک جمله سئوال می کنم آیا حکومت معتقد است باید در پانزده ماه گذشته این همه هزینه داده می شد؟ و یا خودشان هم در خلوت خود به این نتیجه رسیده اند که می شد با هزینه ای به مراتب کمتر به نتایجی به مراتب بهتر در جهت منافع ملی، آسایش، رفاه و خواست مردم دست یافت.

و در پایان افزود: جا دارد این جمله امیرالمومنین(ع) را بارها مرور کنیم که: ” استعمل العدل و احذر العسف و الحیف فان العسف یعود بالجلاء و الحیف یدعوا الی السیف ” (عدالت را اجرا کن و از زورگویی و ستمگری بپرهیز زیرا زورگویی مردم را به ترک از وطن وا می دارد و ستم آنان را به سوی شمشیر می کشاند) و در این جمله تامل کنیم که درحمله به شهر انبار فرمود: ” فلو ان امروا مسلما مات من هذا اسفا ما کان به ملوما بل کان به جدیرا ” (چنانچه مسلمانی بر این حادثه تلخ بمیرد ملامت نخواهد شد و از نظر من سزاوار است) و همه ماجرا این بود که خلخال از پای زن یهودی ربوده شده بود. انتظار می رود که همه گان رفتار خود را با کلمات معصومان بسنجیم. ان شاء الله خداوند عاقبت همه ما و نظام راختم به خیر فرماید.


"

هیچ نظری موجود نیست: