۱۳۸۹ شهریور ۱۵, دوشنبه

آیت الله دستغیب: مسجد و منبر را تعطیل نمی‌کنم / چرا آقایان امر به معروف را به خود می‌گیرند؟

آیت الله دستغیب، مرجع تقلید ساکن شیراز، در سخنرانی امروز خود با اشاره به برخی توصیه‌ها مبنی بر تعطیل کردن منبر یا نرفتن خود به مسجد، تاکید کرد که برنامه روزانه خود را تعطیل نخواهد کرد و تا آخر ماه مبارک رمضان طبق روال قبلی به برگزاری نماز جماعت و سخنرانی خواهد پرداخت.

به نوشته سایت حدیث سرو، وی ضمن تاکید بر اینکه «مسئولان باید جلوی این ظلم‌ها و فتنه‌ها را بگیرند، نه اینکه در فکر خانه نشین کردن افراد مظلوم باشند»، تاکید کرد: وظیفه ما امر به معروف و نهی از منکر است، حال دیگر کاری نداریم که شما این مطالب را به خود می‌گیرید!

وی با اظهار اینکه «به بنده گفته‌اند امکان دارد در اجلاسیه خبرگان عده‌ای کاروان راه بیندازند و بیایند آنجا شلوغ کنند»، گفت: البته ما پولی نداریم که کاروان راه بیندازیم، ولی آنها همه جور امکاناتی دارند و آقایانی که صاحب عقل هستند، متوجه هستند که اینگونه برخوردها کار صحیحی نیست.

آیت الله دستغیب همچنین با اشاره به برخی گفته‌ها مبنی بر اینکه ایشان نماینده مردم شیراز در خبرگان نیست، افزود: خدمت این آقایان باید عرض کنم که مگر نه این است که قرار بر این شد که مردم به پای صندوقها رفته و نماینده خود را انتخاب کنند؟ مردم هرکس را که بخواهند انتخاب می کنند و او را منتخب خود می دانند.

گفتنی است مهاجمان به مسجد قبا با سر دادن شعارهایی، ادعا کرده بودند که مردم شیراز آیت الله دستغیب را نماینده خود نمی‌دانند و لذا ایشان عضو مجلس خبرگان نیست!

آیت الله دستغیب در بخش دیگری از سخنان امروز با بیان اینکه لازم نیست مسئولین برای بنده تعیین تکلیف کنند، افزود: بنده همواره در پی این بوده ام که تکلیف خود را انجام داده و امر به معروف و نهی از منکر کنم و احتیاجی به تعیین تکلیف مسئولین ندارم مبنی بر اینکه مثلا منبر را تعطیل کن یا برای مدتی مسجد نرو، و خدمت این مسئولین عرض می کنم که قانون برای شما بیان کرده است که جلوی فتنه ها را بگیرید و هر کس خواست فتنه گری کند اگر قدرت دارید جلوی او را بگیرید، نه اینکه بر عکس با مظلوم برخورد کنید.

این مرجع تقلید با اشاره به مسجد قبا و نمازگزاران آن، تصریح کرد: این مسجد واقعا مورد ظلم واقع شده است، طلاب و اصحاب مسجد واقعا مظلوم هستند. چند مدت پیش بود که طلاب این مسجد را به بهانه اینکه مردم آنها را نمی‌خواهند از مساجد بیرون کردید، که بالاخره هم روز جمعه مشخص شد که تفنگ به دست ها و باتوم به دست ها و قمه به دست ها اینها را نخواستند، نه مردم!

وی با اشاره مکرر به مظلومیت این مسجد، افزود: اگر یکی از دوستان ما زخمی شود، باید برود اطلاعات و سایر دستگاههای مربوطه. ولی آقایانی که در مقابل اینها هستند، اگر چند روزی را هم در این مراکز باشند، با یک تلفن آزاد می شوند. لذا بنده تکلیف خودم را می دانم و تا آخر ماه رمضان هم نماز می آیم و هم منبر می روم.

آیت الله دستغیب همچنین با اشاره به سخن برخی دوستان، مبنی بر اینکه «به شما در جاهای مختلف بی‌احترامی می‌کنند»، خاطرنشان کرد: اولا باید عرض کنم که بنده نعوذ بالله از حضرت علی (ع) که بالاتر نیستم. ایشان با آن عصمتی و مقام بندگی که داشتند، مع ذلک مورد ظلم واقع شدند؛ تا به حدی که می‌گفتند علی اهل نماز نیست و حتی در بالای منبر هم ایشان را مورد لعن قرار می دادند. ثانیا به آقایانی که بی‌احترامی می‌کنند، می‌گویم هر کاری خواستید انجام دهید. بنده همه چیزم را برای اسلام گذاشته‌ام و تکلیف خودم را انجام می‌دهم، شما هم تکلیف خودتان را انجام دهید.

"

هیچ نظری موجود نیست: