۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

دیدار با آیت الله العظمی وحید خراسانی


مهدی خزعلی:
دیروز جمعه توفیق زیارت حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی را داشتم، وقتی رسیدیم معظم له برای مبلغین صحبت می کردند و رهنمودهایی برای محرم می دادند، از نکات جالب فرمایشات ایشان این بود که مخالفت جدی خود را با نمایش چهره ای برای علمدار کربلا عباس ابن علی علیه السلام در سریال " مختار نامه " بیان داشتند.
در جای دیگری فرمودند: ' باید بدانند اگر با چکمه، با کراوات خواستند این چراغ را خاموش کنند نشد، با این ریشها، با این یقه های باز هم این نور خدا خاموش شدنی نیست! ' و این تذکری به مسئولین ما بود که مراقب باشند که پهلوی ها با چکمه و کراوات نتوانستند نورحسین را وعزای حسین راتعطیل کنند و شما هم با ریش و یقه باز(همین یقه ایستاده رایج بین مسئولین متظاهر!' نمی توانید چراغ عزای حسین را خاموش یا دولتی کنید!)

نقل شد که حضرت آیت الله جویای احوال حقیر بوده اند، من که خود را لایق بذل محبت و نگرانی ایشان نمی دانستم، بر خود فرض دانسته که به محضرشان مشرف و عرض ادب نمایم، بعد از سخنرانی در اندرونی خدمت معظم له رسیدم، با مهربانی تفقد فرمودند و مکرر پرسیند" خوب، ان شاءالله راحت شدید؟ " " ان شاءالله خلاص شدید؟ " و بعد از جد ما یاد کردند و فرمودند: " شما بچه های حاج شیخ هستید و او مرد بزرگی بود " و اضافه فرمودند: " الولد سرُ ابیه " (که پیامبر فرمود: فرزند سر پدر است و نشان از اخلاق پدر دارد) این تفقد و محبت معظم له برای من توشه راه خواهد بود تا در مسیری بروم که جد ما میرزای کلباسی رفت و از خدا توفیق مسئلت دارم.

13 آذر 1389 / مهدی خزعلی

"

هیچ نظری موجود نیست: