۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

رکورد ی دیگر از قاضی مقیسه !

برگرفته از وبلاگ مهدی خزعلی:
در خبر ها خواندم که باید نام قاضی پرونده نوری زاد را - که ظرف سه دقیقه حکم صادر کرده بود - در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد! اما قاضی مقیسه در پرونده من رکوردی بی نظیر را شکسته است، او زمان را در نوردیده و و قبل از این که پرونده به او ارجاع شود، قبل از مطالعه پرونده، قبل از این که متهم و وکیل مدافع دفاع کنند، قبل از این که تحقیقات در دادسرا تمام شود، قبل ازتفهیم اتهام و اخذ آخرین دفاع ، قبل از صدور قرار مجرمیت توسط بازپرس و قبل از صدور کیفر خواست توسط دادستان، رای خود را صادر و ابلاغ می کند، تازه این را نشانه صداقت و عدم نفاق خود می داند!

آری هنوز پرونده من در بازپرسی است و هنوز قرار مجرمیت و کیفرخواستی صادر نشده است و چه بسا قرار منع تعقیب صادر شود!، اما یکماه قبل، که هنوز بسیاری از اتهامات توسط بازپرس کشف! و تفهیم نشده بود، قاضی مقیسه صراحتاً اعلام کرد که اگر پرونده ات به من ارجاع شود برایت 5 سال حبس می برم! عرض کردم شما قبل از مطالعه پرونده و استماع دفاعیات رای صادر می فرمایید؟

می گویند خلخالی لا اقل یک برگ از پرونده را می دید و حکم اعدام صادر می کرد! هر چند گاهی همان برگ را هم نمی دید!

در آن جلسه قاضی مقیسه می گفت:" برو پی زندگی و زن و بچه ات، تو زن و بچه داری، اگر می خواستی وارد مبارزه شوی، نباید ازدواج می کردی!"

به او گفتم: ' پدر من دو برابر من بچه داشت و رژیم شاه هم به او همین نصیحت را می کرد، شما دارید حرف آن رژیم را می زنید، و من بسیجی خیبرم و تا آخر پای انقلاب و خون برادر شهیدم ایستاده ام و نمی گذارم حاصل خون شهدا را عده ای به انحراف بکشانند'

به او گفتم: " بار اول نذر کردم که به ازای هر روز اقامت در سلول انفرادی 3 مطلب بنویسم، این بار نذر کردم به ازای هر روز 5 مطلب بنویسم و اگر بار دیگربه زندان بروم روزی 7 مطلب خواهم نوشت!"

او گفت: ' چرا اعتصاب غذا کردی، اضرار به بدن است'

به او گفتم: برای دفاع از حرمت انسان می توان شهید شد، این شهادت است، مرا از حقوق انسانی که هیچ از حقوق حیوانی هم محروم کرده بودند، اگر بار دیگر به زندان بروم از روز نخست نان زندان را نخواهم خورد و جنازه ام را روی کولتان می‌گذارم، ببینم، آیا می توانید جنازه ام را حمل کنید، من آماده شهادتم و حاضرم با شهادت خویش، شما را رسوا کنم تا همگان بدانند چه بیدادی بر مردم می کنید، شما مردم را به اسلام و انقلاب بد بین می کنید، ما باید سالهای سال تلاش کنیم تا دین را نزد مردم از عمل شما جدا کنیم و چهره اسلام ناب علوی را از غبار کردار اموی پاک نماییم، من در کلام و رفتار بعضی قضات، شریح قاضی را می بینم، همان سخنان را به فارسی می فرمایند. و صد البته سواد او را ندارند!

آقایان مسئولین نظام؛ خطری که این قضات و این گونه کارگزاران برای نظام اسلامی و حتی خود شما دارند، از منافقین و ضدانقلاب بیشتر است، این‌ها کارخانه ضدانقلاب سازی‌اند، اینها با سرعتی سرسام آور مخالف تولید می کنند، این‌ها معاند سازند، این‌ها به دوستان انقلاب رحم نمی‌کنند تا چه رسد به منتقدان و مخالفان!

علی علیه السلام اگر حدی جاری می کند، اول انسان را می سازد تا بداند این حد الهی برای جامعه او حیات و برای خود او نجات است، و این گونه است که فردی با دست بریده شده فریاد می زند و مدح علی می گوید که این حد الهی را بهترین خلق خدا جاری کرده است!

آیا شما دارید کسی را که بر او حد زنید و چنین عارف شده باشد، من در تمام پرونده خویش رد پای ظلم و ستم و زورگویی را دیده ام، من پرونده ای دارم که فقط و فقط برای اعمال فشار بر یک نویسنده مومن به انقلاب است، برای سکوت و تسلیم، برای خشوع و تواضع ، برای مدح و ثناء، برای نعت و دعا، برای چاپلوسی و دستبوسی، برای پاچه خواری و پابوسی!

ولی هرگز، این آرزو را به گور خواهید برد، جنازه من هم در برابر شما خواهد ایستاد، باور کنید ما سرو قامتان خیبریم، کشته ما سر به فلک می ساید و زنده شما سر در آخور دارد، ما را با شما چه کار؟!

آقای مقیسه؛ می دانید اگر فراخوان بدهیم تا شاکیان شما بیایند، چه خواهد شد؟ ما کیلویی قضاوت نخواهیم کرد ،اتهامات بی در و پیکر و گل و گشاد بر شما نخواهیم بست، اقدام علیه امنیت ملی! تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، تشویش اذهان عمومی، افترا و توهین، نشر اکاذیب، همه و همه زیبنده است، اما ما نیازی به این اتهامات برای محاکمه شما نداریم، هر چند اگر به شما نسبت دهیم مقابله به مثل کرده ایم، اما فقط کافی است که به احکام غیر عادلانه شما رسیدگی کنیم و تقاضای قصاص، فکر می کنید مردمی که از هستی ساقط کرده اید برای شما چه مجازاتی تقاضا خواهند کرد؟ تا کنون چقدر حبس داده اید؟ هزار سال؟ ده هزار سال؟ کمی فکر کنید، از سال 1360 تا کنون، خیلی بیشتر است، نمی دانم، شاید صدهزار سال؟ چقدر حکم اعدام داده اید؟ نمی دانم، آیا همه بر حق بوده است؟ فکر نمی کنم !

من فقط برایتان عمر نوح و هزار جان آرزو می کنم، تا بتوانید مکافات عمل را در این دنیا بکشید وسبکبارتربه عقبی روید!

باز هم می گویم، مراجع عظیم الشان تقلید؛ علماء اعلام؛ مسئولین عالیرتبه نظام ؛ دین و باورهای دینی مردم در خطر است، مردم عمل نادرست این قضات را پای دین می گذارند، چه بسیار سپاهی و روحانی که نزد من درد دل کرده اند ونالیده اند که فرزندانمان نمازراترک کرده و می گویند شما هم اشتباه می کنید که نماز می گزارید! دین این است که می بینید! ما باید تلاش کنیم تا انقلاب اسلامی را آنگونه که باید باشد معرفی کنیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

23 آذر 1389 / دکتر مهدی خزعلی
"

هیچ نظری موجود نیست: