۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

به رغم تکذیب ایران، کرزی دریافت پول نقد از ایران را تأیید کرد

براستی به کجا چنین شتابان؟ کاربجایی رسیده که دولت ما دروغ میگوید و رییس جمهور افغانستان راستش را میگوید!!! یاد سخن کیومرث پوراحمد افتادم در مراسم تبلیغات مهندس موسوی که" یک آدم حقیر وکوچک ملت بزرگ مارا خوار و حقیر کرده است"(نقل به مضمون).-بسیجی سبز
-----------------------------------------------------------------------------------------
در حالی که ایران روز دوشنبه گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مورد پرداخت پول نقد توسط مقام‌های ایرانی به دفتر ریاست جمهوری افغانستان را «اتهامی کذب، مضحک و توهین‌آمیز» خواند، حامد کرزی در همین روز دریافت پول نقد از ایران را تأیید کرد و این پرداخت‌ها را «شفاف» نامید.
به گفته خبرگزاری فرانسه، حامد کرزی، رئیس‌جمهور افغانستان روز دوشنبه اذعان کرد که او و عمر داودزی، رئیس دفتر وی از ایران «کیسه‌های پول» دریافت کرده‌اند اما گفت که این پرداخت‌ها «شفاف» صورت گرفته و نوعی کمک از سوی یک کشور دوست است.
این در حالی است که به گزارش همین خبرگزاری، سفارت ایران در کابل روز دوشنبه گزارش نیویورک تایمز در مورد تحویل پول نقد از سوی ایران به حامد کرزی و عمر داودزی را «قویاً» تکذیب کرد و آن را «دروغ، مضحک و توهین‌آمیز» نامید. مسئولان سفارتخانه ایران در کابل در این مورد افزودند: «چنین گمانه‌زنی‌های بی‌پایه‌ای توسط برخی رسانه‌های غربی پخش می‌شوند تا افکار عمومی را سر در گم کرده و به روابط استوار میان دو دولت و ملت در دو جمهوری اسلامی افغانستان و ایران لطمه بزنند.»
روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد که حامد کرزی از ایران «جعبه پول» دریافت کرده و عمر داودزی، رئیس دفتر آقای کرزی نیز به طور مستمر «از ایران در پول نقد دریافت کرده تا به پیش بردن سیاست‌های ایران در افغانستان کمک کند.»
حامد کرزی روز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل در این مورد گفت: «پرداخت‌های نقدی از سوی کشورهای مختلف دوست، برای کمک به دفتر ریاست‌جمهوری و کمک به مخارج، انجام شده‌است.»
رئیس‌جمهور افغانستان افزود: «دولت ایران سالی یک بار یا دو بار، مبلغ پانصد، ششصد یا هفتصد هزار یورو به ما کمک کرده‌است و این کمکی رسمی است.» وی در مورد عمر داودزی، رئیس دفتر خود گفت: «او این پول‌ها را به دستور من دریافت می‌کند.»
این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود از قول مقام‌های افغان که نامشان ذکر نشده نوشت که پرداخت‌های ایران به عمر داودزی و حامد کرزی «میلیون‌ها دلار» است و به «صندوقی مخفی» می‌رود که از آن برای پرداخت پول به نمایندگان پارلمان، سران قبایل و حتی فرماندهان طالبان استفاده می‌شود.
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با انتشار گزارشی از نوع خاص رابطه بین حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان و " عمر داودزی " رییس دفتر کرزای مدعی شد که داودزی از عوامل نزدیک به حکومت ایران در کابینه کرزای است که از ایران به طور مداوم پول دریافت می کند. به گزارش عصر ایران در این گزارش ادعا شده که سفیر ایران در افغانستان پول های اهدایی ایران را در اختیار داودزی قرار می دهد و این پولها در راه خریدسیاستمداران افغان ، پرداخت به شورشیان طالبان و سنگ اندازی در ماموریت ناتو در افغانستان صرف می شود. نیویورک تایمز در این گزارش می نویسد : " در اوایل سال جاری( میلادی) آقای احمدی نژاد به دعوت کرزای به افغانستان آمد و سخنرانی پرحرارتی در انتقاد از آمریکا در کابل ایراد کرد . وقتی احمدی نژاد به کابل آمد با دو چمدان پر پول بود که یکی از آنها تقدیم داودزی و دیگری به کاخ ریاست جمهوری افغانستان تقدیم شد.
"

۲ نظر:

بارانی گفت...

http://pedrambarani1.wordpress.com/
فیلترینگیدنم....

www.baranbaz.blogsky.com گفت...

سلام دوست سبزم
به اطلاع میرسانم وبلاگ بنده فیلتر گردیده و بزودی حذف خواهد گردید. اگر چند صباحی در خدمت نبودم یقین داشته باشید با وبلاگی دیگر خواهم آمد.
مرگ دانه در درون خاک
مژده ی تولد درخت سایه گستریست
صاعقه اگر چه میزند به کوه
لاله میدمد ز دامنه
بر بلندی غرور ما
ای سگان هار مزدوران جیره خوار
ما ز بارش گلوله تان زیان نمی کنیم
خلق بره ی بهاره ایست ، رشد نماید و شود پلنگ
این شعر را روزگار جوانی در جبهه جنگ با بعثی ها میخواندیم میخواندیم
یاد آن روزها بخیر.
درود بر نخست وزیر امام .سبز باشید و پاینده./باران