۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

یک میلیارد دلار یعنی چقدر؟

یک مثلی هست که میگن یه چیزی بگو که بگنجه!!! حالا شده حکایت کار اقای جنتی وتهمت کمک یک میلیارددلاری امریکا از طریق عربستان به خاتمی. خدا راشکر که دشمنان ما رااز احمقها قرارداده است.حالا بخوانید تحلیل جالب زیر را:
یکی از کاربران پارلمان‌نیوز با ارسال مطلبی با محاسباتی که انجام داده نتیجه گرفته است که «برای حمل یک میلیارد دلار مورد نظر تقریبا ۷۴۰ تا کیف سامسونت مورد احتیاج است.»
به گزارش پارلمان‌نیوز»، علیرضا نوشته است: این روزهای اخیر ماجرای یک میلیارد دلاری که ادعا شده جناب ملک فهد، به صورت نقد به آقای خاتمی داده اند یک کمی دردسر ساز شده است.
ماشین حساب آقای ب یک خاصیتی که دارد این است که سریع به ویکی پدیا وصل می شود. در نتیجه به سرعت متوجه شده است که بزرگترین اسکناس دلار موجود، صد دلاری است. ابعادش هم هست ۱۵۶ میلیمتر در ۶۶ میلیمتر.
ماشین حساب اقای ب فرض کرده است که یک دسته صد تایی صد دلاری نو یک سانتی متر ضخامت داشته باشد. در نتیجه حجم یک دسته صدتایی اسکناس صددلاری نو یک چیزی می شود از رده ۱۰۰ سانتی متر مکعب.
آقای ب یک عدد کیف سامسونت سایز استاندارد دارد که ابعادش هست ۴۵ در ۳۰ در ۱۰ سانتی متر و در نتیجه حجمش می شود ۱۳۵۰۰ سانتی متر مکعب
و در نتیجه یک سامسونت پر اسکناس صددلاری یک چیزی می شود در حدود ۱۳۵۰۰۰۰ دلار.
(و از همینجا نتیجه می گیریم وقتی که در فیلمها می بینیم که یک سامسونت پر دلار رد و بدل شده است، یعنی یک معامله یک میلیون دلاری در کار است.)
برای حمل یک میلیارد دلار مورد نظر تقریبا ۷۴۰ تا کیف سامسونت مورد احتیاج است. با فرض اینکه هر نفر در هر دست یک کیف سامسونت پر پول نقد را حمل کند، ۳۷۰ نفر برای این کار لازم است. یعنی اینکه یک ایرباس A300 پر آدم که دست هر کدامشان دو تا سامسونت پول نقد باشد، تازه ۵۰ نفرشان هم در هواپیما جا نمی شوند و باید صبر کنند تا پرواز بعدی. خدا نکند که قاطی اسکناس ها ۵۰ دلاری و ۲۰ دلاری داده باشند که آنوقت بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس A380 هم برای حمل حاملان پول فتنه کفایت نمی کند.
"

۱ نظر:

مجيد گفت...

سلام
خودش هم مي دونه شكر خورده ! والا مصباح يزدي هم چند سال قبل عين همين رو گفت ولي كو مدرك و سند ؟ حرف مفت باد هواست . البته اين بار فرقش اين بود كه جبهه گيري خوبي شد هم از طرف سبزها و هم از طرف خود اصولگراها . تا باشه كه ديگه كسي بي خود شكر نخوره !!!!