۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

یک ویت کنگ یک میلیون دلار، یک امام جمعه چند؟!

در خبرها آمده بود:

***' هدیه جدید دولت: پنجاه میلیون تومان برای هر امام جمعه،پنج میلیون تومان برای هر طلبه
خبر رسیده که دولت به هر طلبه ۵ میلیون تومان و به هر امام جمعه ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.
سایت آینده از پرداخت وام پنج میلیون تومانی به طلاب برای خرید خانه یا خودرو خبر داد و ضمن تاکید بر لزوم استقلال حوزه، از اینکه طلاب برای دریافت این وام، به جای سازمان‌های حوزوی، باید به استانداری مراجعه کنند، انتقاد کرد.
سایت مشرق هم خبر داد که از طرف مشایی رئیس دفتر احمدی نژاد به حساب هر یک از ائمه جمعه کشور ۵۰ میلیون تومان پول واریز شده که تعدادی از آنها، این پول را پس فرستاده‌اند '***

چه عرض کنم؟ یک ویت کنگ برای آمریکا یک میلیون دلار هزینه داشت و تازه دستش به جنازه ویت کنگ می‌رسید، امام جمعه تهران می‌گوید : " پیش پرداخت یک رهبر سبزیک میلیارد دلار است و تازه پنجاه میلیارد دلار دیگر در راه است، نمی‌خواهم این سخن او را تایید کنم، اما حداقل بهای یک رهبر سبز در ذهن او چنین است، پس هرگز با مبلغی کمتر برای خرید یک اندیشه سبز پا پیش نمی‌گذارد!
چه شده است، به کجا می‌رویم، مگر روحانیت شیعه نبود که فرستاده بریتانیای کبیر با تکبر وارد خانه حقیر مرجع شیعه شد و ده میلیون لیره کمک دولت فخیمه بریتانیا به طلاب را در اختیار او قرار داد و مرجع شیعه چکی به مبلغ بیست میلیون برایش کشید و گفت: " شما محتاج ترید! "
با روحانیت چه کرده ایم؟ آنقدر روحانیت را پست و حقیر و خوار و ذلیل کرده ایم که هر کس و ناکس به آنان چشم طمع دارد! فردا رمال و جن گیر، مرتاض و معرکه گیر هم می‌خواهد آنها را بخرد و آزاد کند، دیر نباشد که در کنار معرکه هر مارگیری آخوندی به ذکر مناقب و فضائل او مشغول شود یا در فقدش مرثیه سرایی کند!
کجاست آنکه می‌گفت در پای هیچ قرار داد استعماری امضای یک آخوند را نمی‌یابیم؟ کجاست تا ببیند که روحانیت ما آنقدر بی‌مقدار و بی‌ارج شده است که می‌خواهند طلبه اش را به کمتر از 5 هزار دلار بخرند و امامش را به کمتر از 50 هزار دلار بفروشند! آنهم امامی که حکمش را و نانش را
دیگری از بیت المال داده‌ است!تا جایی که گوشت و پوست و استخوانش از بیت‌المال است، حال کار به جایی رسیده که بیت المال را با بیت المال می‌خرند و می‌خواهند به بیت الحالی برسند! زهی خیال باطل!
آقایان یا شما به خطا رفته اید یا ما !
یا روحانیت شیعه، خلف میرزای شیرازی و سید ابوالحسن اصفهانی و شاگرد صادق آل محمد علیه السلام است که شما به خطا رفته اید، اگر کوهی از طلا در برابرش بگذارید، پایش سست نمی‌شود و دستش نمی‌لرزد، او جامه کسی بر تن دارد که فرمود : " اگر خورشید را بر دست راست و ماه را در دست چپ من بگذارید، دست از دعوت خویش برندارم"، آری روحانیت اصیل خریدنی نیست، بهای او حضرت حق جل و علاست، او جز به رضای دوست راضی نیست، پس بیراهه می روی و آن پولها را با انگیزه مضاعف صرف برداشتن فتنه تو می‌کند تا دیگر هوس خریدن روحانیت در سرت نیاید.
یا ما به خطا رفته ایم و این روحانیت، روحانیت نیست! و به بهای ناچیز دنیا ، خود را می‌فروشد، پس باید به حال مملکتی که عالم و عابد و زاهدش درم گرفت گریست، دیگر لقمه حرام کار خود را بکند و حکم قتل حسین علیه السلام هم دور از ذهن نیست
18 بهمن 1389 / مهدی خزعلی

"

هیچ نظری موجود نیست: