۱۳۸۹ تیر ۲۰, یکشنبه

از حزب رستاخیز تا حزب ولایت

محمود احمدی‌نژاد عصر دیروز در همایش مسئولان نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، با بیان اینکه با تشکیل جناح‌بندی‌های سیاسی، فاتحه بعضی از ارزش‌های انقلاب خوانده شد، گفت: نظام ما تنها یک حزب دارد و آن ولایت است.

من بارها نسبت به عملکرد احمدی نژاد هشدار داده ام، اما کو گوش شنوا؟ گمان نکنید این جمله در راستای حمایت از نظام، ارزشهای انقلاب و یا ولایت است، خیر این جمله نزدیکترین راه برای سرنگونی نظام و سقوط ولایت است، نگاهی به تاریخ بیاندازیم:

سالهای آخر حکومت پهلوی "حزب رستاخیز" تشکیل شد، نخستین شورای مرکزی حزب رستاخیز، سه‌شنبه، دوم خرداد ۱۳۵۷ با پیام شاه سابق و با سخنان جمشید آموزگار،( نخست‌وزیر و دبیر کل حزب رستاخیز) آغاز شد.

شاه می گفت:«هر کسی باید جزو این حزب بشود و تکلیف خود را روشن بکند. اگر نشد از ایران خارج شود. اگر نخواستند خارج شوند، جایشان در زندان است.» دولت اعلام نمود برای هر ایرانی که خواستار شرکت در حزب نیست گذرنامه صادر می‌شود و به خارج فرستاده خواهد شد

شاه در کتاب خود پاسخ به تاریخ در این مورد می‏گوید:

'ما معتقد هستیم همه مردم ایران باید برای رسیدن به هدفهای ملی که سعادت و آسایش فرد فرد ما را تامین خواهد کرد متحد باشند و در یک جهت حرکت کنند، همه کوششها باید در راه پیشرفت کشور باشد. نه خنثی کردن تلاشهای یکدیگر. در نظام چند حزبی امکان تفرقه و تشتت بسیار است. هر گروه که در حزبی هستند با دیگران بر سر کسب قدرت و به دست گرفتن حکومت ستیز و دعوا دارند. هر گروه می‏خواهد حرفهای خودش را به کرسی بنشاند و در نتیجه اختلافات به وجود می‏آید. در حالی که در حزب رستاخیز از جنگ گروهی خبری نیست.»

ظاهراً سخن از وحدت و پرهیز از تفرقه، سخن تمامی زمامدارانی است که سوارند!

اما سرنوشت این حزب یگانه شاه چه شد؟ سرانجام در پائیز ۱۳۵۷ به دستور خود رژیم برچیده شد. و در زمستان همان سال هم رژیم برچیده شد!

ظاهراً آقای احمدی نژاد با طرح این جمله " نظام ما تنها یک حزب دارد و آن ولایت است. ' قصد دارد کار نظام را یکسره کند! اما احمدی نژاد و بدخواهان بدانند که نظام اسلامی به پشتوانه یک میلیون شهید و جانباز استوار خواهد ماند و با اصلاح در رفتار مسئولین و حذف افراد ناصالح، بار دیگر دموکراسی و آزادی در پرتو اسلام را به جهانیان عرضه خواهد کرد، خواهید دید که جمهوری اسلامی واقعی، متکی به آرای آزادِ مردم، تحمل همه افکار، اندیشه ها ، ادیان و مذاهب را در درون خود دارد و در جامعه مدنیِ اسلامیِ آرمانی ما کسی از بیان اندیشه ات نمی هراسد و کسی را بخاطر اعتقاداتش به زندان نمی افکنند، همه آزادند تا بگویند و بنویسند و مردم بهترین را برمی گزینند. در آن جامعه احمدی نژاد هم آزاد است تا سخن بگوید، اما خریداری ندارد!

1389/4/20 دکتر مهدی خزعلی




"

هیچ نظری موجود نیست: