۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

جامعه گرفتارچاپلوسان مسیر انحطاط را با شتاب طی می کند

یادگارامام گفت: جامعه ای که از زبان صادق ترین افراد دوران مبارزه سخنی نشنود و به گوش نگیرد،‌ مجبور می شود تجربیات تلخ گذشته را دوباره تجربه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی که شب گذشته در جمع زندانیان سیاسی مسلمان پیش از انقلاب سخن می گفت، با اشاره به آیه شریفه قرآن خطاب به پیامبر(ص) در خصوص جایگاه مومنان قبل از فتح اظهار داشت: الذین اتبعوه فی ساعة العسر. کسانی که در ساعات عسرت و سختی از پیامبر تبعیت کردند و قبل الفتح آمدند با مونان بعد از فتح فرق می کنند.


وی افزود: این توصیه خداوند درسی است برای همه کسانی که مخاطب قرآن هستند اگراین مساله یادآوری نشود مسوولان جامعه فراموش می کنند که میان مومنان بعدالفتح و قبل الفتح تفاوت وجود دارد.


یادگار امام ادامه داد: کانه این هشدار همواره باید باشد برای اینکه جامعه بصورت متعارف یاران سابق را فراموش می کند و بزرگترین سرمایه های خود را از دست می دهد.


وی ادامه داد: کسانی که در ساعات عسرت حضور پیدا می کنند خصلت حق گویی و صریح گویی دارند خصلتی که آنها را از راحت زندگی به عسرت و همراهی با مولا و مقتدا می کشاند. در تاریخ همیشه وقتی سختی ها پدید می آمد، کسانی جلو می آمدند که از نظر خصوصیات شخصی تفاوت اساسی با بقیه داشتند.


یادگار امام در ادامه به خاطره ای از فرزند گرانقدر امام حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی اشاره کرد و اظهار داشت: ابوی من هفت ماه قبل از رحلت خود چند نفر را اسم بردند و به من تاکید کردند که بعد از ایشان مواظب این چند نفر باشم. ایشان گفتند این چند نفر کسانی بودند که در شرایط سخت دوران تبعید هر چه اندوخته بودند به زمین گذاشتند و دشنامی های محیط متحجرانه نجفِ آن دوران را تحمل کردند و به پشتیبانی از امام پرداختند.


سید حسن خمینی با بیان اینکه اجر کسانی که در روزهای سخت مبارزه با امام همراه شدند، با دیگران یکسان نیست، گفت: زمانی که آوردن اسم مبارزه و ذکر نام خمینی جرم بود، سالهایی که خمینی گفتن پلو نداشت بلکه چوب داشت، تنها کسانی آمدند که حق گو بودند. امروز امام امام کردن برای بسیاری منافع دارد اما مهم کسانی هستند که در آن روزهای سخت پای فشردند.


یادگار امام به خصلت برتر حق گویی در میان زندانیان سیاسی و مبارزان قبل از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: تهی شدن جامعه از زبان حق گویانی که صداقت خود را در روزهای تنگ دستی ثابت کردند بزرگترین ظلم و اجحاف به جامعه است.


وی گفت: جامعه ای که از زبان صادق ترین افراد دوران مبارزه سخنی نشنود و به گوش نگیرد و به آنها روی ترش کند، مجبور می شود تجربیات تلخ گذشته را دوباره تجربه کند.


حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به قدردانی از مجاهدات زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب پرداخت و خطاب به آنان خاطرنشان ساخت: در آن سالها شما سختی های زیادی کشیدید و خیلی ها هم سختی های زیادی کشیدند، شما را و اینان را از ه;ر مکتب و مرامی که بودند ارج می نهیم و به عنوان یک وظیفه باید این ارجمندی و قدردانی را به مثابه یک فرهنگ نهادینه کنیم.


وی افزود: کسانی که دلشان با زبانشان یکی نیست بزرگترین عامل بدبختی جوامع هستند، کسانی که در ظاهر می خندند و در باطن اخم می کنند و آنچه را که واقعیت است،‌ نمی گویند.


گفتن 740; است، در این دیدار زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب و خانواده های آنها،‌ در گفتگوی چهره به چهره با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی،‌ ضمن ابراز شادمانی از دیدار با یادگار امام،‌ واقعه ۱۴ خرداد را محکوم کردند.


پیش از سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، حجت الاسلام و المسلمین سید نورمحمد عقیلی و دکتر صفاران دبیرکل جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب در سخنانی با تاکید بر ادامه راه امام خمینی، ابراز انزجار این جمعیت را از هتک حرمت ۱۴ خرداد اعلام کردند.


این دیدار بعد از اقامه نماز مغرب و عشا که بر اساس سنت همیشگی، پنجشنبه شب ها در حرم مطهر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی برگزار می شود و پس از استقبال پرشور نمازگزاران از حضور یادگار امام در حرم مطهر و اظهار علاقه آنان به بیت امام برگزار شد.

"