۱۳۹۰ آبان ۱۸, چهارشنبه

آیت الله امجد: عاشورای امسال می خواهم به جای گریستن برای امام حسین، بر مردم مظلوم کشور گریه کنم

<div style="direction:rtl;text-align:right">آیت الله امجد: عاشورای امسال می خواهم به جای گریستن برای امام حسین، بر مردم مظلوم کشور گریه کنم</div>:

تحول سبز: آیت الله امجد، استاد اخلاق و از روحانیون مستقل و غیرحکومتی، با اشاره و انتقاد به شرایط حاکم بر کشور اظهار داشت: “عاشورای امسال می‌خواهم بجای گریه بر امام حسین بر مردم مظلوم و بی‌پناه کشورم گریه کنم.”


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله امجد، وی در پاسخ به پرسش برخی کاربران و علاقه مندان پیرامون برنامه های ماه محرم در مالزی تاکید کرد: “عاشورای امسال می‌خواهم بجای گریه بر امام حسین بر مردم مظلوم و بی‌پناه کشورم گریه کنم که گرفتار چه جهالت‌هایی شده‌اند.”


وی همچنین افزود: “من از نسل جوان که با سوابق انقلاب آشنا نیستند بسیار شرمنده‌ام و عذر می‌خواهم. امیدوارم روزی به صداقت و حقیقت اسلام و اهل بیت برگردیم.”


این استاد اخلاق چندی پیش نیز پیامی در آستانه ماه رمضان، با اظهار این نکته که “ظلم و ستم و عوام فریبی و دروغ و تهمت و فضیلت کشی و نفاق، قابل تحمل نیست و غوغا می کند”، از روحانیون، مراجع و علما خواسته بود به داد مردم برسند و افزوده بود:‌ “اگر علما ساکت باشند جوابی نداریم به مردم بدهیم.”


آیت الله امجد همان زمان در جمع گروهی از نمازگزاران در مالزی خاطرنشان کرد: “بزرگترین خیانت، فریب دادن و گول زدن مردم است و بالاتر از این خیانتی نیست… هر حرفی می زنیم در عالم ضبط می شود، پس خلاف نگوییم، فریبکاری نکنیم و مردم را در لباس روحانیت گول نزنیم. مردم می فهمند. امروز دیگر روزی نیست که بتوان سر مردم کلاه گذاشت. ممکن است بخواهیم عده ای را در جهل نگه داریم ولی در حقیقت اینگونه نیست، مگر اینکه بخواهیم خود را فریب دهیم. وقتی پای انسان لب گور است و در لباس روحانیت دروغ می گوید چه می توان کرد؟ نمی دانم چطور می خواهند جواب خدا را بدهند. آنهم برای چه؟ برای منافع دنیوی؟”


گفتنی است، تابستان امسال در ادامه اعمال فشارها علیه آیت الله امجد، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی به منزل این روحانی منتقد حاکمیت هجوم برده، اقدام به تفتیش منزل و لوازم شخصی این استاد اخلاق و خانواده ایشان کردند.


پس ازاین رویداد، آیت الله امجد با صدور بیانیه ای ضمن تقبیح عمل صورت گرفته همه مسئولین نظام را به توبه از ظلمی که در حق مردم روا داشته اند فراخواند و اعلام داشت که خود نیز تا آخرین قطره خون در مسیر عدالت و مبارزه با ظلم کوتاه نخواهم آمد.


پس از صدور بیانیه مزبور، نهادهای امنیتی سعی کردند که از طرق مختلف اقدام به تکذیب بیانیه و یا جلب رضایت آیت الله امجد برای تکذیب پیام صادر شده کنند، اما آیت الله امجد ضمن رد چنین پیشنهاداتی که از سوی ماموران وزارت اطلاعات داده شده بود در پیام ویدیویی از قاطعیت خود در بیانیه صادر شده خبر داد و هرگونه نقل قول دیگری از سوی خود را که در رسانه های وابسته به دولت منتشر شده بود تکذیب کرد.

هیچ نظری موجود نیست: