۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

تحلیلی غیر سیاسی ازسقوط هواپیما در ایران

راستش همانطور که به آقای علی دایی مد ظله العالی فرموده اند که راجع به فوتبال مصاحبه نکند، به من هم امر فرموده اند که راجع به این سیاست بی پدر و مادر و به قول خودشان 'بی ناموس' چیزی ننویسم، و صد البته چند تذکر دیگر هم داده اند که راجع به... و ... هم حرفی نزنم، خوب من هم دیدم چقدر راجع به بدی هواو سوخت بی کیفیت بنویسم، سقوط هواپیمای ارومیه بهانه ای شد که مطلبی غیر سیاسی بنویسم که به کسی برنخورد و خطوط قرمز را هم رعایت کرده باشم!

پیشاپیش سقوط هواپیما و سوءمدیریت مسئولین مربوطه را به همه بازماندگان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنم و از سوی مسئولینی که فراموش کرده اند یک تسلیت خشک و خالی به ملت بگویند عذرخواهی می کنم، باز از سوی وزیر راه هم که مراسم سوگواری عزاداران را با شوی تبلیغاتی سفرهای استانی اشتباه گرفته بود نیز پوزش می طلبم، از سوی آن نماینده مجلس هم که این مطلب را بی اهمیت خوانده بود "غلط کردم" عرض می نمایم!

بله هوانوردی ایران در زمان رژیم منحوس پهلوی بنیان گذاری شد! در سال آخر رژیم دیکتاتوری پهلوی (1357) هواپیمایی ایران ایر یکی از 5 ایرلاین امن دنیا بشمار می رفت، از سال 1944 تا 1979 که انقلاب شد، یعنی 35 سال 40 حادثه هوایی ثبت شده است، از 1944 تا امروز (2011) در مجموع 1530 سانحه هوایی رخ داده است، که قریب به هفتاد سانحه مرگبار بوده است، با یک جمع و تفریق ساده می توان گفت که 1490 سانحه مربوط به 32 سال بعد از انقلاب است!

خطوط هوایی ایران که در سال 1357 یکی از امن‌ترین خطوط هوایی دنیا بوده است، امروزه نا امن‌ترین خط هوایی است( با توجه به ساعت پرواز و تعداد سوانح) ، ما می‌دانیم که در تمام این ها دست ایادی استکبار جهانی و رژیم منحوس سابق است! اما فقط به دنبال چاره جویی هستیم که چگونه می‌توان دست ایادی سلطنت طلب سابق و جاسوسان موساد و سیا را از سر این ملت کوتاه کرد!

بعضی ایادی استکبار می فرمایند: " علت، فرسودگی ناوگان هوایی و تاثیر تحریم‌هاست! " و بهانه جویی می کنند که برخی از این هواپیما ها که ما سوار می‌شویم مسن تر ازپدر ژپتو(پدر پینوکیو) و حتی آیت الله ... می باشند! اما پینوکیو آنرا تکذیب کرده و می فرمایند: " تحریم ها بی تاثیر است! "

برخی عناصر معلوم الحال می فرمایند: " ارسال پارازیت برای ماهواره ها موجب اختلال در ناوبری هواپیماها می شود! " که اهل آسمان‌ها تصویری از بیلبوردی در هواپیمایی را منتشرکردند که :" با بال‌های بسته، پریدن هنر ماست!" دیگر این آسمانی ها چه نیازی به ناوبری و این جور چیزها دارند، این‌ها اهل بصیرتند و با بال بسته می‌پرند و با چشم بسته می‌بینند، این‌ها با دل پرواز می کنند و با چشم دل می‌بینند! بی جهت نیست که هاله‌ای هم بدور سر دارند!

طنازی هم با اشاره به روایت مسئول متملق کرمانی که گفته بود: " در زلزله سه دیوار خانه ای خراب شد و تنها دیواری که عکس احمدی‌نژاد داشت سالم مانده بود!" طرحی نو داده بود و تمام پیکرهواپیما را منقش به تمثال مبارک مشارُالیه کرده بود! اما این نکته را فراموش کرده بود که قبل از رسیدن مسئولین و حتی صاحب عزا به این مکان‌ها و حتی قبل از درآوردن قربانیان و مجروحین اززیر آوار ستاد تبلیغات دولت بنر و عکس نصب می‌کند( مثل بنر های ارومیه در سفر اخیر جناب وزیر)خوب بیچاره ها روی تنها دیوار باقی مانده عکس نصب فرموده‌اند! در جبهه هم چنین بود در رقابت بین ارتش و سپاه و حتی بین لشگرهای سپاه برای تصاحب تانک‌های عراقی هر کدام کلیشه و آرم خود را با یک اسپری همراه داشتند و بر بدنه تانک نام لشگر درج می‌شد، گاهی ما خط شکن‌ها که می رسیدیم از دیدن آرم لشگر خود بر تانک عراقی تعجب می‌کردیم! حتی به شوخی به مسئول تبلیغات گردان می گفتیم: " عراقی‌ها وقتی از تانک پیاده می شوند و آرم ما را روی تانک می‌بینند، فرار می‌کنند و گمان میبرند که تانک را اشتباهی سوار شده اند!"

وزیر راه گفته است که علت سقوط بدی آب و هوا و عدم دید خلبان بوده است، عده‌ای اشکال کرده‌اند که مگر هواشناسی نداریم؟! باید گفت هواشناسی داریم، اما شاید امام جمعه ارومیه بی وقت نماز باران خوانده است!

این اشکالتراشی ها که فرودگاه ارومیه اجازه فرود نداده است و بعد خلبان بنزین را تخلیه و در زمین بازی فرود اضطراری کرده است، هم بهانه تراشی است، او دید کافی در باند مجهز فرودگاه نداشته ولی در زمین بازی خارج شهر دید داشته است؟! این ها همه بازی است، بهترین تسلی برای بازماندگان استعفای وزیر بی کفایت راه است! و یا استیضاح.

و باز طنز پردازی دیگر از قول وزیر راه روایت می فرود که : " علت سقوط هواپیما نیروی جاذبه زمین است!"

دیگر عرضی نیست، تنها توصیه حقیر به همه مسافران هواپیمایی این است که قبل از رزرو بلیط وصیتنامه خویش بنویسند! والسلام / 24 دیماه 1389 / مهدی خزعلی

"

۶ نظر:

بصیر گفت...

خوشحال می شم به وبلاگ من سر بزنی و نظر بذاری....

ناشناس گفت...

هرموقع خیلی از طنزی خوشم میاد در اخر اسم خزعلی دیده میشه ادرس سایت رو میشه بنویسید

مهربانو گفت...

البته نظرات شما کاملا کارشناسانه است اما من فکر می کنم اگه رژیم منحوس پهلوی خطوط هوایی رو را اندازی نمی کرد این اتقافات نمی افتاد.حالا مثلا اگه ما با چارپایان بریم سفر چی می شه؟حتما باید با طیاره بریم؟پس این همه جاده و بزرگراه و آزاد راهی که دولت کریمه از 5 سال پیش شروع به ساختش کرده و تا 50 سال دیگه به مدد امدادهای غیبی تموم می شه به چه درد می خوره؟خودرو چینی هم که تو بازار فراوونه.بنزینم که خدا بده برکت به مرز اکتفا و از این حرفا رسیدیم دیگه پر از بنزینیم.
اصلا هم بنزین 700 تومنی گرون نیست.وقتی ماهی 3 میلیون در آمد داریم باید هم بنزین 700 تومنی بزنیم

Unknown گفت...

آدرس سایت آقای خزعلی اینه http://www.drkhazali.com/

دختر انتظار گفت...

سلام بر بسيجي سبز
من در مورد مشكلات موجود نظري مخالف نظر شما دارم، جبهه بندي سياسي رو كه امام فرمودند نبايد باشه، اصلاح طلبها بزرگ كردند و در واقع به جبهه ديگري تبديلش كردند، اما به هر حال من اون چيزي كه مي خواستم از شما بدونم دستم اومد.
در مورد آيه اي هم كه فرموديد اميدوارم هم صنفهاي شما (بسيجي ها و اسلام خواهها) در نظر اكثريت جنبش سبز (اسلام ستيزها) كف اين جنبش به حساب نيان. احتمالا از اوضاع دانشگاهها خبر نداريد كه اين قدر مطمئن ابراز مي كنيد كه نگراني اي بابت اين عده نداريد، چون اكثريت جنبش رو همين افراد تشكيل ميدهند.
به هر حال ملاك من براي محك زدن جنبش ها و افراد اسلامه و در اسلام هيچ وقت هدف وسيله رو توجيه نمي كنه، با هدف تحقق اسلام توي حكومت اسلامي مون، جايز نيست خودمون رو پشت سپر بي دينها قرار بديم.
نظرتون در مورد جام زهر هم خيلي جالب بود، امام جام زهر رو از دست ديگراني ... نوشيدند كه ايشون رو مجبور به قبول قرارداد صلح كردند،‌ يعني امام هم با همون دور انديشي كه شما هم اذعان داريد، مي دونستند كه اگر دولت وقت باهاشون همكاري مي كردند، جنگ به بهترين شكل تموم ميشد.
قضيه سلمان رشدي كه چقدر بعضي ها... به امام به خاطر حكمشون درمورد سلمان مرتد اعتراض كردند؟!!!
به هر حال من اين بحث رو ادامه ندادم چون بحث از نظر من وقتي ارزشمنده كه چيزي توش ياد بگيرم، تكرار توي بحث كار بيهوده ايه، ازتون بابت اين كه به سوالات من با منطق و حوصله جواب داديد ممنونم.
موفق باشيد.

Unknown گفت...

سلام خواهرم دختر انتظار
اینکه گفته اید """ اكثريت جنبش سبز (اسلام ستيزها)""" نشاندهنده نگاه غلط شماست و ساده لوحی شما که دروغ و دغلهای بوقهای تبلیغاتی ستاد کودتا را باور کرده اید!!! آنچه که من به عینه در سمبل جنبش سبز یعنی تظاهرات سکوت 25 خرداد 88 بود دیدم خیل عظیم و میلیونی مردمی بود که اتفاقا طیف با حجاب و متدین آن بمراتب بیش از میانگین متعارف جامعه بود و آنچه که در ذهن امثال شما نقش بسته نتیجه وارون نمایی و بزرگنمایی بیدینانی است که به فتوی امثال مصباح یزدی و علم الهدی اتفاقاهدفشان هر وسیله ای را حتی غیر شرعی ترین وسیله ها را توجیه میکند. ظاهرا در مورد پایان جنگ منظور مرا نگرفتید و نتیجه دلخواه خود را گرفتید!!! مشکل ما همکاری دولت نبود که دیگر چیزی برای همکاری نمانده بود و مردم هم دیگر بریده بودند و از آنطرف سیگنالهای دشمنان نیز نشان از تهدیدات بنیانکن میداد(هدف قرار دادن هواپیمای مسافری و دخالت علنی آمریکا در خلیج و خبر موشکباران شیمیایی شهر ها و...). در مورد معتر ضین به حکم سلمان رشدی نیز اتفاقا یکی از صفحات تیره و پرخاشهای امام به مقام رهبری در همان قضیه بود که ظاهرا از صفحات تاریخ مکتوب محو شده است!!!
امید وارم همه ما با دوری از دگماتیسم و بصیرت واقعی از پیروی شیاطین بدور باشیم.
اللهم اصلح کل فاسد من امورالمسلمین.
سبز وبرقرار باشید.